۸ راهکار برای افزایش انرژی هنگام کار در خانه - ریموت‌یاب

۸ راهکار برای افزایش انرژی هنگام کار در خانه

ما ۸ نکته برای تقویت انرژی در نیم‌روز جمع آوری کرده‌‌ایم. می‌توانید با بررسی ایده‌های زیر مشخص کنید کدام تقویت کننده‌های انرژی مناسب شما هستند و از آن‌ها برای مدیریت کاهش خستگی در طول روز استفاده کنید.

محمدرضا
منتشر شده در ۶ شهریور ۱۴۰۲

اگر شما یک فریلنسر هستید یا از راه دور و آنلاین کار می‌کند، احتمالاً به خوبی با کمبود انرژی در نیمه‌روز آشنا هستید. چشمان شما ممکن است سنگین شوند و دید شما ممکن است با خیره شدن به صفحه نمایش تار شود و حالت خواب و بیداری داشته باشید. احساس خستگی در طول روز کاری یک واقعیت ناگوار برای بسیاری از افراد است. حتی همکاران‌تان در دفتر حضوری نیز از این حالت مصون نیستند. اما خبر خوب این است که وقتی از راه دور کار می‌کنید، کنترل بیشتری بر برنامه خود دارید و می‌توانید راه‌هایی برای تجدید قوا و افزایش سریع انرژی خود بیابید.

۱- پیاده روی سریع داشته باشید

وقتی در تلاش برای بیدار ماندن هستید، ایده پیاده روی احتمالا آخرین چیزی است که به ذهنتان می رسد. اما به گفته محققان هاروارد، فعالیت منظم ممکن است راه حل دقیقی باشد که به آن نیاز دارید. از نیاز به نفس عمیق‌تر گرفته تا ترشح هورمون‌های انرژی‌زا، یک پیاده‌روی ۲۰ یا ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند به شما در غلبه بر خستگی بعد از ظهر کمک کند. به عنوان یک امتیاز، اگر بتوانید به جای روی تردمیل در خارج از خانه راه بروید، از طبیعت و هوای تازه نیز لذت خواهید برد.

۲- نور خورشید را در نظر بگیرید

با توجه به نکته بالا، مطالعه‌ای از PLOS Biology به ما یادآوری می‌کند که ما باید بیشتر نور خود را از منابع طبیعی دریافت کنیم. اگر شغل شما اجازه می دهد و هوا خوب است، چرا لپ تاپ خود را کمی بیرون نبرید؟ زمانی که غیرحضوری و آنلاین کاری را انجام می‌دهید شما بهترین‌ انتخاب‌ها را خواهید داشت.

۳- مقداری کافئین پیدا کنید!

درست است که بسیاری از متخصصان پزشکی مصرف بیش از حد کافئین را توصیه نمی‌کنند. با این حال، مقادیر متوسط قهوه یا چای سبز می‌تواند بیداری را بهبود بخشد.آنچه جالب است این است که ممکن است با لذت بردن از نوشیدنی خود در اوایل روز، نتایج بهتری به دست آورید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف کافئین در اواسط تا اواخر صبح می‌تواند سطح انرژی شما را در بعد از ظهر افزایش دهد. این به این دلیل رخ می‌دهد که سطح کورتیزول شما در آن زمان بالاتر است.

۴- یک چرت ۲۰ دقیقه ای با قدرت داشته باشید!

زمانی که کافئین و نور طبیعی کافی نیست، ممکن است از یک چرت کوتاه لذت ببرید. چرت‌های طولانی‌تر ممکن است اثر معکوس داشته باشد و احساس بی‌حالی در شما ایجاد کند. اما زمانی که احساس کردید بهره وری شما در حال کاهش است، زنگ هشدار را به مدت ۲۰ دقیقه تنظیم کنید و ماسک چشم خود را بپوشانید.

۵- به دنبال بطری آب خود باشید

آیا می‌دانستید کم آبی خفیف یکی از شایع ترین علل خستگی است؟ هنگامی که در دفتر خانه خود در محل کار سخت هستید، به راحتی می توانید مشغول شوید و فراموش کنید که روی سطح هیدراتاسیون روزانه خود تمرکز کنید. سطوح کم هیدراتاسیون می تواند باعث کاهش فشار خون شود و باعث خستگی و مشکلات شناختی شود.

۶- از عطر روغن های ضروری انرژی زا لذت ببرید

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که روغن‌ها مانند: رزماری، نعناع، نعناع و پرتقال می‌توانند انرژی را افزایش دهند. سعی کنید یک دیفیوزر کوچک پشت میز خود داشته باشید تا از افزایش انرژی معطر در طول روز لذت ببرید. همچنین می‌توانید برای انتشار سریع‌تر، چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را در آب داغ گرم کنید.

۷- یک تکه آدامس بجوید

اگرچه مشخص نیست چرا، اما به نظر می‌رسد جویدن آدامس تمرکز را بهبود می‌بخشد. برخی از محققان فرض می‌کنند که حرکت جویدن منجر به افزایش جریان خون می‌شود. برخی دیگر حدس می‌زنند که به اصطلاح به مغز شما نیاز دارد که بیدار شود.

۸- یک میان وعده سالم و مقوی بخورید

چیزی که در زمان خستگی بیشتر میل می‌کنید اغلب چیزی است که کمترین نیاز را به آن دارید. اگر پیراشکی که در ساعت ۸ صبح جذاب به نظر نمی‌سد اما در ساعت ۲ بعد از ظهر عملاً جذاب‌ترین خوراکی برای شماست، لطفا مقاومت کنید!

بدن شما سخت کار می‌کند تا انرژی لازم برای عبور از رکود را به شما بدهد. و هورمون‌های شما می‌دانند که شکر و کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند به سرعت انرژی شما را افزایش دهند. اما متاسفانه خوردن کربوهیدرات‌های ساده و شکر راه سالمی نیست! به جای غذاهای شیرین، آجیل، انواع توت‌ها یا سایر تنقلات مغذی را انتخاب کنید که تاثیر کمتری بر سطح قند خون شما دارند.

ریموت‌یاب یک پلت‌فرم انتشار و جستجو موقعیت‌های شغلی آنلاین و غیرحضوری است که به شما کمک می‌کند تا کارمندان یا موقعیت‌های شغلی بدون مرزی در زمینه‌های مختلف از جمله؛ برنامه‌نویسی وب و موبایل، طراحی و مدیریت محصول، تولید محتوا، بازاریابی و … پیدا کنید.

شبکه‌های اجتماعی
عضویت در خبرنامه